Morgen op de helft... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Magda Mulder - WaarBenJij.nu Morgen op de helft... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Magda Mulder - WaarBenJij.nu

Morgen op de helft...

Door: Magda Mulder

Blijf op de hoogte en volg Magda

20 November 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Zo, daar ben ik weer!
Net een heel verhaal geschreven hier, druk ik op verzenden, vernieuwt de pagina in het geheel dus heel mn verhaal kwijt dus dan maar overnieuw.

Wat heb ik de afgelopen weken uitgevoerd...
Nou, eigenlijk best veel. En dat waren dan leuke, maar ook minder leuke dingen.

Laat ik eerst met de leuke dingen beginnen.
op 10 november zijn we met een hele groep gaan Whale Watchen, ofwel walvissen gaan spotten.
En dat spotten, daar is het ook bij gebleven want ze lieten zich niet van dichtbij zien.
De enige walvissen die we gezien hebben waren een grote en een baby en daarvan hadden we alleen de rugvinnen en even de staart van gezien. En dan van een afstandje, want elke keer als we in de buurt kwamen gingen ze ervandoor.
Volgens mij speelden ze een spelletje met ons, want elke keer als we vooruit keken zwommen ze achter ons, en als we links keken zwommen ze rechts van ons enzovoorts. Maar goed het was wel leuk en super gezellig. Verder zijn we nog op zoek gegaan naar dolfijnen, maar die lieten zich helemaal niet zien. We hebben wel nog pinguïns gezien.
En ik maar denken dat die beesten in het wild alleen op de zuidpool leefden. Dacht ik even verkeerd zeg.

En daarna zijn we afgelopen zondag naar Addo Elephant Park geweest, waar je dus olifanten kon zien. Die had ik nog niet gezien en dat was één van de redenen waarom ik mee ging.
In het begin geen enkele olifant gezien, behalve een kleine kudde die kilometers verderop stond en waar we niet bij in de buurt konden komen. We hadden wel zebra's, zwijntjes, diverse soorten bokken en zelfs een hyena gezien tot het moment dat een grote bus onze rijbaan blokkeerde.

Wij er dus langs rijden en op het moment dat we langs de bus reden hoor ik ineens iemand uit mijn auto zeggen "kijk, een olifant".
Dus ik de auto in zn achteruit zetten en naast de bus gaan staan. En inderdaad, daar stond een olifant. Helemaal verscholen in de bosjes, maar nog geen 2 meter van onze auto af.
Super stoer om te zien.

En hierna hebben we nog een paar olifanten gezien.
Ééntje hiervan stak voor de auto voor ons over en kwam naast onze auto staan zodat ik ook een mooie foto kon nemen voordat hij zijn kont naar ons keerde en ervan door ging.
En een andere liep zelfs eventjes achter de voorste auto aan. Dat zal er trouwens ook best leuk uitgezien hebben.
Een groene auto, daarachter een olifant gevolgd door een paarse en rode auto. Het was een super leuke dag vond ik, ondanks de regen.

Maar de dag voordat we naar Addo gingen gebeurde er iets waar veel van de mensen die ik op Facebook heb al iets vanaf weten.
Ik heb zaterdag morgen mn laptop verzopen. Met granaatappel sap...
Dat lust dat ding blijkbaar niet.
En dus was mn laptop dood. Ik helemaal in de stress omdat ik dan al mn bestanden en dus ook mn research en foto's kwijt zou zijn.
Gelukkig was de directrice van mijn stage heel erg begripvol toen ik zei dat ik maandag onder stage een nieuwe laptop wilde gaan halen en ze heeft me zelfs geholpen met een computer winkel te vinden die volgens hun goed betrouwbaar is en waar ik dus mijn laptop vol vertrouwen naar toe kon brengen zodat ze de data eruit konden halen.
Dit is dus ook gebeurt en ik heb al mn research en foto's weer terug!
Super bedankt Marietjie!

En ja, dan was er maandag morgen nog iets gebeurt.
Er waren een aantal mensen die me voor Addo hadden gewaarschuwd met mijn auto omdat er veel stenen zijn die los liggen en dus tegen je ruiten kunnen komen.
(even voor de duidelijkheid, ik heb dus geen verzekering voor mijn ruiten en banden)
In Addo prima gereden en geen los vliegende steen gezien.

In vergelijking tot de maandag morgen.
Dan rijd je doodleuk de weg die je altijd naar stage rijd en krijg je ineens op de snelweg een steen tegen je ruit die er een sterretje in maakt. Ik ga mn eerste reactie niet herhalen, maar ik was flink pissig.
Ik maandag na stage dus gelijk langs het autobedrijf die me vertelde dat me dat 200 rand zou kosten om te repareren (17 euro ongeveer)
Valt gelukkig mee, want als ik er mee was blijven rijden en hij had gescheurd had ik een nieuwe ruit moeten betalen.

Het enige nadeel was dat ik wel mn lieve, mooie, vertrouwde rode figo in moest ruilen.
Nu rijd ik dus tot het volgende ongeluk in een witte figo.
Er zat wel 1 voordeel aan. Ik hoefde mn auto niet schoon te maken, en die was echt, maar dan ook echt echt heel vies!
En deze is (nog) lekker schoon!

Nou, en dat was hem weer voor vandaag.
Ik zie jullie weer over 11 en een halve week!

Dikke kussen!

  • 20 November 2013 - 19:41

    Ruud Mulder:

    Zo zie je maar weer dat je altijd een back-up moet maken. Mar het is gelukkig voor jou allemaal goed gekomen. Enne, waarom deed ik dat vroeger nooit. Zodra de auto vies was, gewoon inruilen voor een schone. En voor € 17,00 een reparatie van ruitschade. Moet je in Nederland mee aankomen. Denken ze meteen dat je gek bent. Veel plezier en pas goed op je zelf.

  • 20 November 2013 - 22:00

    Dini Mulder-Kenter:

    Sluit me helemaal aan bij de woorden van Oom Ruud. En eh die back up?? Misschien moet ik daar ook eens over gaan denken??Fijne tijd verder lieverd en doe voorzichtig. Wij, en vooral de mensen in Zeeland willen je graag gezond weer terug.

  • 21 November 2013 - 08:16

    Magda:

    En toen moest ik nog wel leren rekenen.
    Zat vorige week maandag al op de helft.
    En heb nog 9 en een halve week te gaan...

    Ben ik ff goed bezig zeg!

  • 24 November 2013 - 12:33

    Pieter Korsmit:

    Hoi magda

    Even weer even je blog gelezen super dat je het goed naar je zin hebt en mooi om al je verhalen te lezen

    Geniet er nog lekker van want voor je het weet zit je weer in het kille Nederland

    Gr pieter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Magda

In september 2013 ga ik op stage naar Zuid-Afrika. Ik ga in Port Elizabeth in de wijk North End stage lopen bij de organisatie Khayalethu. Een jeugdcentrum voor straatjongeren. Hier komt mijn verslag van mijn stage te staan.

Actief sinds 14 Mei 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 13158

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 01 Februari 2013

Youth Centre Khayalethu

Landen bezocht: