1e stageweek en Walmer Township - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Magda Mulder - WaarBenJij.nu 1e stageweek en Walmer Township - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Magda Mulder - WaarBenJij.nu

1e stageweek en Walmer Township

Door: Magda Mulder

Blijf op de hoogte en volg Magda

13 September 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Zo de eerste stageweek zit er weer op.

De eerste week dat ik hier was hebben we super leuke dingen gedaan.
Samen eten, shoppen, naar het strand etc.

Maar de afgelopen paar dagen moest ik dus stage lopen.
Er was op dit moment nog niet heel veel te doen, maar ik denk wel dat ik veel kan gaan doen. Zeker als ik kijk naar wat er voor school allemaal gedaan moet worden denk ik wel dat ik dit allemaal kan gaan doen hier. Daar is overdag in ieder geval genoeg tijd voor.

De stage is van maandag tot en met donderdag en dan van 8 uur tot half 5, maar vanaf volgende week zijn we er van 9 uur tot half 6, want dan hebben we meer tijd met de jongens.

De jongens en collega's zijn allemaal super aardig (vind ik dan) en een van de taken die we dan ook hebben is het ophalen van de jongens met het bakkie. Zo'n karretje met een dichte laadbak achterin. Ik vind het wel geinig.

Verder eet ik natuurlijk elke dag mee in het andere huis, want zeg nou zelf, wat is er fijner dan niet hoeven te koken!

Walmer Township
Op vrijdag, vandaag dus, zijn we Walmer Township ingegaan met ongeveer 20 man. Walmer Township ligt ongeveer 5 minuten rijden van Robin road af dus zijn Angela en ik vanuit Robin gelijk daarheen gereden. We hadden een gids die zelf in de Township woonde dus ons goed kon rondleiden.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik bij het woord Township gelijk aan de sloppenwijken dacht die je wel eens op tv ziet. Je weet wel, 4 kartonnen muren en een golfplaten dakje.
Dat was gelukkig niet zo. Het was wel zo dat het niet heel erg luxe is, maar de meeste huizen zijn van steen of hout en zijn voorzien van stromend water en elektra. Als je bij sommige huizen naar binnen keek kon je zelfs zien dat ze een kast van een tv hadden staan. Allemaal groter dan de mijne. We hebben eerst door Walmer Township rondgelopen en foto's en filpjes gemaakt met de mensen die er woonden enzovoorts. Daarna zijn we even naar Chillaks gegaan. De club in de township. Hierna zijn we naar het huis van onze gids gegaan om daar het avondeten te eten. Er stond een 3 gangen diner voor ons klaar. Met als voorgerecht spinazie soep met aardappel en een broodje, als hoofdgerecht maïspap met wortel, kool en vlees en als nagerecht vanille ijs met chocoladesaus. Heerlijk gegeten!
Tijdens het voorgerecht hoorden we allemaal geluid en muziek van buiten de voordeur komen dus zijn we met eten en al naar buiten gegaan om van een showtje van de jongeren uit de buurt te genieten. Zij kwamen ons speciaal laten zien wat ze konden en het was super leuk om te zien. Hierna zijn we weer naar binnen gegaan om verder te eten.
Na het eten zijn we weer naar Chillaks gegaan, maar ik ben op een gegeven moment samen met iemand anders naar buiten gegaan om fatsoenlijk te kunnen praten, geen pijnlijke oren te krijgen (de muziek stond super hard, gewoon TE hard) en ook omdat het gewoon niet mijn ding is.

Verder wel een super leuke avond gehad met zn allen!

En morgen gaan we een feestje houden want er zijn er vorige week 2 jarig geweest!

  • 14 September 2013 - 13:17

    Pieter Korsmit:

    Hallo magda even reageren vanuit een regenachtig Nederland super te horen dat het goed gaat en dat je veel goeds kunt doen daar. Geniet van het feestje en succes in met je stage groetjes pieter

  • 16 September 2013 - 21:11

    S:

    Heyy Maggiee!

    Al heel wat meegemaakt in een week!
    Veel plezier de komende weken met je leerlingen

Tags: PE, walmer, stage, township

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Magda

In september 2013 ga ik op stage naar Zuid-Afrika. Ik ga in Port Elizabeth in de wijk North End stage lopen bij de organisatie Khayalethu. Een jeugdcentrum voor straatjongeren. Hier komt mijn verslag van mijn stage te staan.

Actief sinds 14 Mei 2013
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 13376

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 01 Februari 2013

Youth Centre Khayalethu

Landen bezocht: