Earth Dance en Baviaanskloof - Reisverslag uit Baviaanskloof Farming Community, Zuid-Afrika van Magda Mulder - WaarBenJij.nu Earth Dance en Baviaanskloof - Reisverslag uit Baviaanskloof Farming Community, Zuid-Afrika van Magda Mulder - WaarBenJij.nu

Earth Dance en Baviaanskloof

Door: Magda Mulder

Blijf op de hoogte en volg Magda

30 September 2013 | Zuid-Afrika, Baviaanskloof Farming Community

Zo, daar ben ik weer.

Er is weer een hoop gebeurd de afgelopen 2 weken.
Ik heb natuurlijk weer stage gelopen, maar buitenom dat ik een volle dag voor taxichaufeur gespeeld heb ('s morgens met 2 collega's en met Clifton naar een mega grote Jumbo supermarkt. Lees macro of sligro. 's middags de jongens ophalen, later in de middag een collega ophalen bij de spar en 's avonds 2 collega's meenemen en weer afzetten bij de spar op de terugweg) heb ik nog weinig gedaan.

De eerste van deze 2 weken was het de normale gang van zaken omdat het een normale schoolweek was, maar vorige week was het een schoolvakantie. Dus dat betekent dat het grootste deel van de jongens dan terug naar huis was. Wij hadden echt plannen gemaakt. Maandag zouden we dan naar het strand gaan, wat we ook gedaan hebben, maar er waren maar 7 jongens dus dat ging vrij relaxt. Dinsdag waren we dan vrij omdat het een public holiday was, Heritage day, en woensdag en donderdag bleken er in totaal nog maar 3 jongens te zijn. Dan kan je geen sportdag of nederlandse dag doen. Donderdag hadden wij wel samen de gehele verantwoording over de jongens omdat de Child Key workers een cursus hadden die ze bij moesten wonen.
Dus toen hebben we maar films gekeken met de jongens en gepoolt enzo.

Zaterdag 21 september zouden we naar Earth Dance festival gaan om 10 uur 's morgens. Nou had iemand die er de vrijdag al was geweest gezegd dat het niet echt heel erg boeiend was omdat al die afrikanen aan het spacen waren van de wiet of wat ze dan al gebruikten, dus zouden we om 8 uur 's avonds pas weggaan. Dus wat gingen we dan overdag doen. Daar was een hele discussie over, dus ben ik met nog 4 anderen in de auto gestapt en zijn we een stukje gaan rijden. Hierdoor kwamen we dus bij een Pinguin resque centre terecht waar je de pinguins kon zien en de opgezette kon aaien :P
We zijn hierna nog een stukje verder gereden en hebben daar de vuurtoren gevonden die op veel anzichtkaarten staat.
Hierna zijn we weer terug gegaan en zijn we later richting het festival gereden.
Dit hebben we niet gevonden!
We waren mega hard verkeerd gereden en zaten in de middle of nowhere op een super smalle weg waar je 100 mocht en er was ook nog een of andere idioot die aan de verkeerde kant van de weg ging rijden.
Die kwam vast van het festival af en was dronken, stoned of in slaap gevallen achter het stuur.
Na deze shock hadden de meeste weinig zin meer in het festival dus zijn we nog een paar minuutjes doorgereden, maar zijn we daarna naar een Huisfeest van een ander huis gegaan op Albert road. Ook Nederlandse studenten. Hierna zijn we gewoon naar huis gegaan en heb ik de zondag heerlijk liggen chillen!

Dit weekend was het ook super gezellig.
Afgelopen vrijdag hebben we Angela's verjaardag gevierd door samen met haar, natuurlijk, Maret, Els, Marijke en mezelf naar Seaview te rijden. Daar zijn we naar het Lion park geweest.
Dat was heel mooi. Allerlei verschillende diersoorten daar zoals zebra's en giraffes en leeuwen en tijgers natuurlijk. Maar het leukste was nog dat je daar de jonge welpjes kon aaien! Super schattig!
Hierna zijn we weer naar huis gegaan en hebben we met een aantal van Marshall road nog een braai gehad bij ons thuis.

Zaterdag moesten we weer vroeg op, want we gingen naar Baviaanskloof. Om 8 uur vertrokken we van Marshall en wij reden met een van de begeleiders, Laura, mee. Het was daar echt super gezellig en zo ontzettend mooi.
Gelijk nadat we daar aangekomen waren en onze spullen hadden afgezet in ons eigen huisje, bobbejaan, zijn we een stuk de natuur in gelopen. Er was niet echt een pad, maar we hebben onze weg toch kunnen vinden naar een van de zwemmeertjes. Ik heb niet gezwommen want het leek mij veel te koud.
Het pad waar we dan overheen zijn gegaan ging langs een klein riviertje en over stenen, door de bosjes en wat je maar kan bedenken over de natuur. Het was super mooi en leuk om te doen.
Hierna zijn we weer terug gegaan en hebben we 's avonds lekker een braai met een klein feestje gehad voordat Marijke, Els en ik besloten om terug te gaan lopen naar ons huis.

(we deelden een huis met zn 8en. 2 2persoonskamers en 1 driepersoons kamer. en ra ra ra wie sliep er in de woonkamer:P)

Het pad naar ons huis was niet verlicht, maar was zo ontzettend mooi dat ik de neiging had om op de grond te gaan liggen om daar de rest van de avond naar de sterren te blijven kijken. Zo'n mooie sterrenhemel had ik nog nooit gezien, want in Nederland is het gewoon te licht. En dat was hier dus totaal niet. We zijn toch maar verder gelopen en gaan slapen. Maar... nog geen bavianen gezien

Zondag morgen zie ik Els en Marijke in hun pj's langs me heen naar buiten lopen. Ze dachten dat er een baviaan op het dak zat :P
Later zijn we in het andere huis gaan ontbijten en heeft laura ons met het bakkie opgehaald.

Had ik al verteld wat een bakkie was?

Denk bij een bakkie aan een auto met een laadbak die overdekt of niet overdekt kan zijn en denk dan bij een bakkie van een afrikaan dat er dan een mannetje of 7/8 achter in dat bakkie zit.

Nou ik de grootste lol achterop dat ding gehad, want ik stond daar dus achterop omdat er in de auto geen ruimte weer was.

Na het ontbijt zijn we nog een flink stuk gaan wandelen en bij terugkomst stond de lunch klaar. Na de lunch zijn er nog een paar gaan lopen naar het meertje en gaan zwemmen en hebben ik en nog wat anderen Jeu de boules gespeeld. Geen idee of we het goed deden, maar we hadden lol en daar gaat het om. Hierna zijn we weer naar huis gereden. Even tanken op de terugweg en daarna zijn wij weer naar ons eigen huis gereden waar we nog en pizzatje hebben gegeten en naar bed zijn gegaan.

O, ja. En op het allerlaatste moment, toen we al op de terugweg waren, hebben we natuurlijk ook nog een groepje bavianen gezien!!!

Het was super gezellig!

  • 30 September 2013 - 10:42

    Dini Mulder-Kenter:

    Kind wat heb je toch een prachtige stage. Ik denk niet dat je dit verwacht had en je bent er nog maar zo kort. Heerlijk om dit mee te maken. Is het daar erg warm nu Magda? Oom Ruud en ik zouden best eens naar Afrika willen maar wij denken dat het er erg warm is. ( Hahahaha en ik ben bang voor sluipende,kruipende dieren). Veel plezier verder. Ik geniet van je verslagen. Kan me aardig voorstellen hoe je het daar hebt.

  • 30 September 2013 - 20:55

    Tante Naomi:

    hoi magda, zo te horen heb je het prima naar je zin daar, leuk hoor, we volgen je middels je verslagen en facebook natuurlijk, veel plezier verder en we zien je volgende bericht/verslag hopelijk weer snel verschijnen! Groetjes oom René en tante Naomi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Baviaanskloof Farming Community

Magda

In september 2013 ga ik op stage naar Zuid-Afrika. Ik ga in Port Elizabeth in de wijk North End stage lopen bij de organisatie Khayalethu. Een jeugdcentrum voor straatjongeren. Hier komt mijn verslag van mijn stage te staan.

Actief sinds 14 Mei 2013
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 13376

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 01 Februari 2013

Youth Centre Khayalethu

Landen bezocht: