November alweer! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Magda Mulder - WaarBenJij.nu November alweer! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Magda Mulder - WaarBenJij.nu

November alweer!

Door: Magda Mulder

Blijf op de hoogte en volg Magda

27 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Zo, daar ben ik weer.
Ik ben nu alweer 2 maanden en 1 dag in Zuid afrika en ik heb het hier nog steeds super naar mijn zin.

De stagedagen gaan nog steeds zijn gangetje en buitenom het normale werk is er weinig interessants gebeurd. Het is nog steeds wel super interessant om met de jongens te werken en met ze te praten en op sommige momenten gaat mijn hart echt naar ze uit als je hoort wat ze allemaal al hebben meegemaakt. Het enige spannende wat er dan is gebeurd de afgelopen week is dat ik een individueel gesprek had met de jongste jongen over wat zijn sterke en zwakke punten zijn, maar daar is eigenlijk weinig uitgekomen. Hij had niet echt zin om met mij daarover te praten, hij is tenslotte 11 en wilde liever spelen, wat ik ook liever zou doen op die leeftijd. Groot gelijk heeft hij, maar ik moest het toch weten, maar ben er helaas niet achter gekomen.

Vanaf twee weken geleden eet ik ook niet meer samen met de anderen op Marshall Road, maar met mijn huisgenootjes op Robin Road. Dit is ook super gezellig en hier moet ik dus ook wel eens koken, iedere woensdag hebben we afgesproken en heb ik dus zelf ook de kans om te kiezen wat we gaan eten. :P niet dat ik het erg vond dat er voor me gekookt werd ofzo hoor!

De weekenden zijn ook nog steeds super gezellig!
Het weekend van 19 oktober zijn we dan weer naar Plettenberg Bay geweest om te gaan skydiven. Dit leek ons super leuk, en spannend om te doen, maar dit ging niet meer door! We waren om 8 uur vertrokken en waren ongeveer 50 km (ritje van 300 km) verwijderd van Plettenberg en toen kregen we een telefoontje dat de wind te sterk was om te gaan springen! Iedereen, natuurlijk, gelijk helemaal teleurgesteld omdat het niet meer doorging! Dus ja, wat dan?

Bij de hoogste bungee jump brug van de wereld, ja die lag op de route, zijn we dan maar even gestopt om wat folders te bekijken en te kijken wat we dan gingen doen. Maar wat was die brug hoog zeg! Ik had hem al vaker gezien, maar het blijft duizelen als ik naar beneden kijk!

Na de lunch en het bekijken van de folders zijn we dan maar in Tsitsikamma gaan ziplinen. Of aan een lijntje van de ene naar de andere boom roetsen. Kom ik daar met mijn hoogtevrees :P. Super leuk, maar behoorlijk hoog! Het hoogste platform lag op 20 meter en het hoogste punt tijdens het roetsen lag op 30 meter van de grond! Oef… We hebben wel super leuke foto’s gemaakt en er was ook een cameraman mee die heeft gefilmd en die hebben we natuurlijk wel gekocht! Het staat nu op mijn computer en op de dvd die ik in mijn bezit heb! En natuurlijk hebben we ook een certificaat gekregen van dat we het toch maar eventjes hebben gedaan. En ik heb eigenlijk helemaal geen last van mijn hoogtevrees gehad! Echt stoer, volgens mij is het over!

Daarna zijn we naar Jeffreys Bay gereden om een lekker restaurantje te zoeken. We zijn eerst even gaan wandelen langs het strand en in een cafeetje gaan zitten om wat te drinken. Hier hebben we gekeken waar we wilden gaan eten en dat was dus in een tapas restaurant genaamd Tapas. Dat kon niet missen. Dus wij daar naartoe gereden. Toen we buiten dat restaurantje stonden dachten we echt van “Wat is dit?!”. Het zag er niet echt goed uit, maar zijn uiteindelijk toch naar binnen gegaan. Binnen stonden picknick tafels op het strand. Ofwel ze hadden het strand naar binnen gehaald door de vloer te bedekken met zand en daar de picknicktafels op geplaatst. Super leuk! En toen ging de menu kaart open. Vlees schotels, kipschotels, visschotels, vegetarisch maar geen tapas. Dus wij dat navragen. Bleek dat het restaurant al een paar keer over was genomen maar dat ze nooit de naam hadden veranderd. Daar ging ons idee van tapas eten! Maar, ondanks dat we geen tapas hadden heb ik wel super lekker gegeten! Ik had de vangst van de dag, kabeljauw met calemaris en rijst. Super lekker! En als nagerecht een lekkere crème bruleé! Jammie!

Hierna zijn we natuurlijk terug naar huis gereden, want er was in Jeffreys Bay voor de rest weinig te doen. Waren ze me hard aan het uitlachen in de auto vanwege mijn rijstijl in het donker! :P Goed, ik was ook niet heel erg snugger bezig! Eerst aan de verkeerde kant van de weg rijden, en dan een drempel over het hoofd zien! Ja, dan zou ik mezelf ook uitlachen!

Op zondag zijn we nog lekker even met zn 4en naar het strand op Sardinië Bay geweest om te zonnen. Ik zonder bikini, want ik vond het te koud. Was wel mn handdoek vergeten, maar een vest werkt ook prima om op te liggen hoor! Maar op een gegeven moment kwam er teveel bewolking waar regen in kon zitten en was het nodig om terug te gaan. Het was wel super gezellig het hele weekend!

En het weekend van 2zijn we dan natuurlijk op vrijdag vertrokken naar Hogsback. Het tweede uitje van 4Exchange!

Op vrijdag morgen gingen we m kwart voor 9 naar Marshall road, want daar hadden we om 9 uur afgesproken. Nadat iedereen betaald had gingen we naar Hogsback. Toen we daar na omgeveer 3 uur rijden aankwamen begon het te spetteren en even later begon het echt door te regenen dus hebben we eerst maar even geluncht in de Backpackers "Away with the fairies" waar we zouden overnachten.

Na de lunch was er de keuze of we wilden gaan Hiken of het stadje in wilden en ik ben mee gegaan het stadje in. Verstandige keuze bleek later, want de hikers waren drijf nat geworden door de regen.

Na wat winkeltjes bezocht te hebben gingen we ook nog even naar een pub, van een irishman, en hebben we daar nog even wat gedronken voordat we terug gingen naar de backpackers en gingen eten.
Na het eten zijn we nog lekker blijven hangen in dat zaaltje en zijn we later gaan slapen.

De volgende dag werd ik wakker en het eerste wat ik van een van de andere meiden hoorde was dat ik wel een klok leek als ik sliep, want ik klik/tik in mijn slaap. Ja dat weet ik. Dat is een familiekwaaltje. :P

Na het ontbijt zijn de meesten, en ik dus ook, naar de Madonna en Child waterval geweest. Dit was echt een super mooi uitzicht en we hebben er ook veel foto's van gemaakt!
Toen we later terug kwamen heb ik nog met Stefan, Maria, Laura, Ricardo en Arianne Scrabble gespeeld en daarna zijn we weer gaan eten. (dinner)
Hierna zijn we terug gegaan naar de woonkamer van ons plekje en hebben we de rest van de avond Weerwolven van Wakkerdam gespeeld. Super grappig!

De volgende morgen zouden we gaan abseilen, eerst om half 7 nog een hele discussie gehad over zomer en wintertijd :P, maar dat ging niet meer door omdat het gebied was overstroomd door het slechte weer.
Daarom was er voor degenen die wilden een Guided Tour geregeld van ongeveer 2 en een half uur. Ik ben natuurlijk mee geweest en het uitzicht dat je op die tour had was echt spectaculair. Ik hoop dat het een beetje duidelijk gaat worden op de foto's als ik ze laat printen, maar het was echt prachtig. We zijn gehiked tot de Kettlespout waterval die ook aardig hoog was, we stonden er bovenop!

En toen was ook dit weekend weer voorbij!

  • 03 November 2013 - 11:39

    Ruud Mulder:

    Ben zeer benieuwd naar de foto's t.z.t. Blijf lekker genieten. Is heel goed voor je ontwikkeling. En….wees voorzichtig en kom gezond terug.

  • 03 November 2013 - 15:46

    Dini Mulder-Kenter:

    Kind wat heb je het toch SUPER daar. Zou je er niet willen blijven???? Vraag ik heel voorzichtig? Hoewel, nu gebeuren er natuurlijk veel erg leuke dingen, maar als je er zou wonen heb je een normaal leven en misschien wel eens een uitje maar zoveel? Geniet dus met volle teugen, het is je gegund. Liefs van tante Dini.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Magda

In september 2013 ga ik op stage naar Zuid-Afrika. Ik ga in Port Elizabeth in de wijk North End stage lopen bij de organisatie Khayalethu. Een jeugdcentrum voor straatjongeren. Hier komt mijn verslag van mijn stage te staan.

Actief sinds 14 Mei 2013
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 13376

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 01 Februari 2013

Youth Centre Khayalethu

Landen bezocht: